Fasolea Mung si beneficiile ei pentru sanatatea noastra

Fasolea Mung, cunoscuta si ca fasolea moong, mung sau „green gram”, este una dintre cele mai nutritive alegeri alimentare de care oamenii pot beneficia in ziua de azi. Fiind o specie de planta din familia de leguminoase, este preponderent crescuta in China, India si Asia de Sud.Pe langa faptul ca este un ingredient atat pentru mancarurile dulci cat si pentru cele sarate, fasolea mung prezinta urmatoarele beneficii pentru sanatatea voastra.

Nutritie Generala
Fasolea mung este foarte bogata in vitamine si minerale. Conform Nutrition Data, aceasta fasole contine complexul de vitamine B, C si K. Vitamina B ajuta la imbunatatirea diferitelor functii cerebrale precum gandirea, invatarea si memoria.

Pe de alta parte, vitamina C mareste capacitatea de aparare a corpului impotriva imbolnavirii si a infectiilor. Mai mult, vitamina C ajuta la absorbtia colagenului, care actioneaza precum un ciment, refacand legaturile slabite dintre celule si tesuturi. Apoi, vitamina K joaca un rol important in coagularea sangelui, care previne pierderile de sange.

In ceea ce priveste mineralele, fasolea mung contine fier, magneziu, fosfor, cupru, mangan, sodiu si potasiu. Fierul asigura oxigenarea celulelor si a tesuturilor, in timp ce magneziul promoveaza coordonarea neuromusculara.

Fosforul lucreaza impreuna cu calciul pentru a sustine sanatatea oaselor; cuprul si manganul sunt minerale esentiale pentru sustinerea metabolismului si pentru cresterea si dezvoltatea celulara. Apoi, sodiul si potasiul se aliaza pentru a mentine echilibrul de fluide in corp.

Totodata, potasiul relaxeaza membranele vaselor de sange, prevenind hipertensiunea sau dezvoltarea altor boli cardiace.

Fasolea Mung si Anti-Imbatranirea

Citeste continuarea articolului aici: Fasolea Mung si beneficiile ei pentru sanatatea noastra

Get in Touch

Related Articles

Latest Posts